30 Ocak 2011 Pazar

Zema’nın Seslenişi




Simay Bülbül'ün 4 Şubat'taki defilesinin adı "Zema'nın Seslenişi" Bülbül ilkel kültürlerin özlerini korumaya çalışan ve yeni dünya düzenine direnen kabile kadınlarından esinlenmiş. Koleksiyon, köklerinin yitip gitmesine direnen mücadeleci kadına ve inançlarına atfediliyor. Simay Bülbül’ün tasarımlarında temayı, özel kesimli deriler, işlemeler, baskılar vurguluyor. Zaten kendisi "Derinin Kraliçesi" Bu koleksiyonda süet, şifon, ipek, dantel ve tüle ilk defa kürk ve trikolar eklenmiş. 30 parçadan oluşan koleksiyon, yerel kültürlerin doğayla bütünleşen çıplaklığının kadın bedenine verdiği gücü yansıtan cesur takılarla destekleniyor.

Simay Bülbül koleksiyonla ilgili, “Zema’nın Seslenişi’nde yitip gidene bir ağıt tutturan, elinde kalan için direnen amansız kadını anlatmak istedim. Mücadeleci kabile kadınlarından esinlendim. Geçmişlerine sahip çıkan kadınları anlatırken tüm detaylarda geçmişi geleceğe taşımak istedim. Çok farklı malzemeleri, cesur saçlarla ve özel tasarlanmış takılarla birlikte kullandım. Heyecan verici bir koleksiyon olduğunu düşünüyorum” diyor.

Defilenin ana sponsorları Deri Tanıtım Grubu ile popüler alışveriş sitesi trendyol.com. Ayrıca MAC, Yeşil Kundura, defileye özel tasarımlarıyla Penti çorap da sponsorlar arasında yer alıyor. Koleksiyon fotoğrafları ise Mehmet Turgut tarafından çekiliyor.

Simay Bülbül, İstanbul Fashion Week 2011 kapsamındaki defilesi adına, kültürel varlıkları koruma ve yaşatma konusunda faaliyet gösteren Europa Nostra Türkiye’ye bağışta bulunarak, bir anlamda geçmişin korunmasına yönelik de bir adım atmış olacak.

Ve davetiyem dün geldi ve Simay Bülbül "Derinin Kraliçesi" olduğunu bir kez daha hissettirmiş davetiye örülmüş deriyle bağlanmış.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin